Domaći sok od 4 sastojka za samo 1,00 KM

Pozdrav dragi moji i dobro došli na moj novi post!

Možda je malo otrcan fazon da u 21 vijeku volite prirodne stvari i da vjerujete kako su bolje od onih koje su moderne. E pa, koliko god da je glupo ja definitivno ne mogu ni da uporedim domaće i proizvedeno sopstvenim trudom sa onim što nalazimo na policama super marketa.  Ok, bez obzira na svu ljubav i mene kao i većinu često muči nedostatak vremena, ali evo jednog super brzog recepta od četiri proizvoda koji košta samo 1KM (možda i manje ako vam se posreći 😁).


Opšte je poznato da ruže imaju veoma pozitivan efekat na naš organizam kako na unutrašnje stanje organizma tako i na spoljašnji izgled.

Ono što bih izdvojila, a vjerujem da većinu djevojaka muči, jeste umanjenje menstrualnih bolova ili jedna mala pomoć mamama kod muka zvani grčići.

Pored gore navedenih ruže su izuzetno dobre u borbi protiv nadutosti, zadržavanju dobrih bakterija u organizmu, povećanju plodnosti i spolne želje, impotencije, balansa crijevne flore, ali i probleme kod dijareja (proliva).


Ono što je možda najvažnije naglasiti jeste da se ne preporučuje trudnicama. Da vas ne plašim nemaju one loše dejstvo na plod nego je najveći problem u tome što veoma pozitivno i pročiščavajuće utiču na našu matericu što baš i nije preporučljivo za plod. Kako neki stručnjaci tvrde usljed djelovanja na pročišćenje materice dolazi do grčenja materice što se može loše odraziti na plod.

Pored svih lijepih stvari koje ruža čini za naš unutrašnji sistem, kao što već i rekoh, ona savršeno djeluje i na našu kožu.

Ružina vodica poznata je kao veliki čistač naše kože, ali i kao jedan veliki anti aging. Takođe, ružina vodica pomaže kod bolnih očiju, sprečava oticanje posjekotina i ožiljaka.


Takođe, čaj napravljen namakanjem ružinih latica odličan je za ispiranje usta i grkljana, ali i vagine, jer djeluje antibakterijski i umirujuće.

E sada, kada smo se upoznali sa svim blagodatima naših divnih ružica, da sa vama podijelim meni najdraži proizvod, a to je sok od ruže.

Vjerujem da se sjećate, ako ne svi onda velika većina, vremena kada su bake po terasama držale tegle pune vode i ružinih latica prekrivene celofanom. E, to je meni bio najdraži sok, ali i ostao.



No, danas vam neću pričati o soku za koji već znate kako se pravi. Danas ću sa vama da podijelim jedan modifikovani recept.

Naime, kada smo jesenas bili na eventu u Sarajevu po prvi put sam isprobala gazirani sok od ruže. To me fasciniralo i pomalo vratilo u djetinstvo da sam nestrpljivo čekala da stignu moje ružice pa da ga sama napravim.

Pravi recept ne znam, ali sam pravila onako ofrlje i iz sjećanja na originalni ukus.



Priprema:

U teglu od 750g stavila sam oprane latice nekalemljenih ruža. Kada sam napunila teglu laticama u nju sam dodala jedan limuntus i sipala običnu vodu do zatvarača. Teglu zatvorila celofanom i ostavila na prozoru.

Zbog hladnih dana koji su bilo prošle sedmice teglu sam držala sa unutrašnje strane prozora kako bi temperatura bila što veća, a tečnost izložena suncu. Naravno, kada se tepmeratura vratila u normalu teglu sam prebacila na drugu stranu prozora.

Nekih 7 dana sam pustila latice da tako odstoje u vodi na suncu, a zatim cjediljkom za čaj procijedila sok od latica.

Kako nisam pretjerani ljubitelj šećera onda ga nisam ni dodavala u tečnost, ali vi možete prema sopstvenoj želji. Omjer je 1:1, odnosno, na 1l soka dodajete 1kg šećera.

Za egzotičan ukus soka u čašu dodajem oko 1.5 čajnu kašičicu soka i 2dl kisele vode. Naravno, ukoliko imate priliku, kao ja, da umjesto kisele vode koristite prirodnu mineralnu to je još bolja i zdravija opcija.


Mene ona odlično osvježava u ove tople dane, a nadam se da će i vas.

Pišite ako je isprobate 😘😘


Ljubim vas do sledećeg pisanja.
Danny!

7 коментара:

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.