Praznična trpeza

Koliko volim praznike mogu slobodno reći da duplo, ako ne i troduplo, volim praznične trpeze. Ta divna mjesta gdje se u jednom trenutku okupi cijela porodica i uz bogatu trpezu prepričavaju se i prisjećaju svih događaja iz protekle godine. Ta divna mjesta pomiješana sa predivnim trenucima punim emocije gdje nema mjesta svakodnevnim jurnjavama i stresovima, gdje nema mjesta razmišljanju šta i kako sutra. Jednostavno sjedneš i uživaš u trenutku, kao da je svijet stao.

Iako nisam neko ko voli vrijeme da gubi na svakodnevan spremanja hrane (gledam da to bude što ukusnije i što brže, a uz to i zdravije da se ne mučimo sa masnoćama ☺), za praznike ipak malo dopustim sebi da ostavim sva pravila i dam oduška svim onim željama za kalorijama. 

Tada se pretvorim u onu pravu uzornu domaćicu koja bi dane provela u kuhinji kuhajući za svoje najmilije. Da, tada pravim izobolje kolača, rolata, mesa ovako i onako i svih sličnih kalorija u različitim oblicima i veličinama.


ENAs much as I love holidays, I can say that I love festive dining tables even more. Those wonderful places where at one moment the whole family gathers and over the table filled with food they retell their stories and they recollect all the moments full of emotions from the previous year. Those lovely places mixed with glorious moments filled with emotions where there's no room for every day rushes nor stress, where there's no room for thinking about tomorrow. You just simply sit and enjoy the moment, like the world has stopped.

Even though I'm not the kind of person that likes to lose too much time on preparing food (I try to keep it as tasty as possible but to prepare it as fast as possible as well and to keep it healthy so we don't have to deal with the fats 😊), for holidays I do allow myself to let go of all the rules for a bit and I let myself enjoy in all the foods I usually don't.

Then I turn in a real housewife that  likes to spend her days in the kitchen cooking for her loved ones. Yes, then I make enormous amounts of cookies, cakes, meat prepared in this way and in that way.

A za moje prve praznike u novom domu, na Dress Lily-u, pronašla sam predivan praznični stolnjak i keceljicu koji će se savršeno uklopiti u moju prazničnu priču o trpezama. 

Ne znam da li sam napomenula, ali pored kuhanja mnogo volim i da dekorišem, kako prostore tako i sto. Tako da u narednim slikama možete uživati u nekim idejama za prazničnu dekoraciju trpeze, pa pišite mi kako vam se čini?

Ako nemate ništa protiv krenula bih iz kuhinje ☺. Valjda tamo započinje svaka bajaka i priča o praznicima.

Uvijek mi je želja bila da imam bar jednu prazničnu keceljicu. Ne upotrebljavam ih baš često ali ako radim sa praškastim proizvodima onda gledam da ih koristim radi očuvanja ostatka garderobe.



EN: For my first holidays in the new home, I found a very nice table cloth and an apron on DressLily which will fit perfectly in my holiday story.

I don't know if I've mentioned but besides cooking I also love to decorate, rooms as well as tables. So, in the following pictures, you'll be able to see some ideas for the holiday decoration of the dining table. Let me know what you think.

If you don't mind, I'd like to start from the kitchen 😊. I guess that's where every fairytale and holiday story begins.

I always wanted to have at least one holiday apron. I don't use them very often but when I use the dusting powders I try to use an apron so I can protect my clothes.


Christmas Santa Claus Sleigh Print Cooking Apron



Na sajtu sam pronašla jednu keceljicu koja me stvarno oduševila i prva je završila u mojoj korpici. Onako jednostavna, a opet praznična. Baš po mojoj mjeri. No, za moju visinu bila je malo preduga sa malo većim i okovratnim dijelo. No, operacija snađi se odmah je uključena i sve probleme sam riješila vezanjem okovratnog dijela na čvor ☺.

Po završetku obroka vrijeme je da se sve to servira pa prelazimo u trpezariju. Za naš trpezarijski sto poručila sam ovaj divni sivi stolnjak. Znam da u ovo vrijeme svi trče za crvenim bojama i da je ona zaštitni znak praznika, ali ja nekako više volim da je to manje napadno za oči pa biram radije sivo sa crvenim detaljima.



EN: I've found on the website one apron that really caught my attention and it finally ended up in my basket. It's simple and it's a holiday apron, just as I like it. But, it was a little bit too long for me so I had to figure something out and to tie the knot around the neck to make it shorter.

After preparing the meal it's time to serve it so we'll be moving to the dining room now. For our dining table, I've ordered a very nice gray cloth. I know that around this time of year everyone  rushes to find the red table cloth and that it's the trademark of the holidays, but somehow I like to make it a little bit less striking and I rather choose gray with red details.

Christmas Snowflake Ornaments Pattern Waterproof Table Cloth



Obzirom da ja baš i ne volim stolnjake (više sam ljubitelj nadstolnjaka), posebno ne one koji prelaze na sve strane preko stola, ova dimenzija stoljnjaka mi savršeno odgovara. Preko strane stola ili na dijelu gdje se sjedi stolnjak prelazi za nekih 40cm dok po dužini stola savršeno prati krajnju liniju stola, što se meni baš dopada. Naš sto je malo veći od onih standardnih stolova za četiri osobe tako da ukoliko imate manji sto imaćete i prelaz po dužini stola.

Za materijal nema potrebe da naglašavam da je sintetika, ali meni to ne smeta jer neću ga nositi niti jesti na njemu. Više mi koristi za dekoraciju, a ujedno se lako i održava tako da je meni to u potpunosti ok.

I poslednja stvarčica koju sam poručila jeste ova mala "fenjer" kućica. Ne znam kako drugačije da je nazovem ☺. Nije svijećnjak jer se u nju ne stavlja svijeća već radi na baterije. Naravno, baterije dolaze uz nju tako da imate jedan trošak manje.



EN: Since I am not the type of  person who likes table cloths, especially of those that go over all sides of the table, the size of this table cloth works great for me. It goes only 40 cm over the sides of the table. Our table is a little bit bigger than those standard tables for four persons so if your table is a bit smaller maybe, you'll have the cloth that'll fall a bit more over the table.

I don't need to stress that the material is synthetics, but I don't mind it since I won't be wearing it nor eating on it. It's will purely be used for decoration and it can easily be maintained so I find that very much okay.

And the last thing I've ordered is this little lantern house. I don't know how to call it differently 😊. It's not a candlestick because the candle doesn't go in. It has a little light inside that runs on batteries. Batteries come along with it so you have one less thing to worry about.

Christmas Tree Hollowed Star Printed Decorative Light



Krov je izbušen zvjezdanim rupicama, a zidovi su od tvrde plastike sa dva motiva postavljeni tako da su iste sličice naspramne jedna drugoj. Prilikom transporta nije imao oštećenja, a došao je u kartonskoj kutiji bez onog puci papira (onaj zaštitni papir sa puckavim jastučićima).

Na kraju, prilikom plaćanja, unijela sam kod DLBF20 za popust od 20% i dobila dodatni popust na sve proizvode, iako su prethodno bili sniženi. Zato preferiram kupovinu uz kodove, bonove ili članske kartice. Množda u početku to ne djeljuje mnogo, ali ako pogledate na duži vremenski period onda shvatite da ste tu mogli znatno ištediti. 

No, o kuponima, karticama i sličnim stvarčicama nekom drugom priliko. Za ovaj put dosta. Malo sam se napisala i napričala, pa odmorite malo - do sledećeg tipkanja ☺



EN: The rooftop has little stars for holes and the walls have been made from hard plastic with the same pattern on both sides. It came in the carton box and even though it wasn't wrapped in the bubble wrap it didn't arrive damaged.

In the end, while paying I inserted the code DLBF20 for the 20% discount and I got an additional discount on all other goods, even though their price has already been reduced. That's why I like using codes, coupons, or shopping cards to shop. Maybe it doesn't sound as much at the beginning, but if you look at it longterm then you realize that you can save a lot of money this way.

But, about coupons, cards and similar items we'll talk on another occasion. I wrote a bit much so get some rest until next time 😊.




Ljubim vas do sledećeg pisanja.
Danny!

5 коментара:

Hvala vam na posjeti i komentaru. Nadam se da ste uživali u čitanju.